Liceul Tehnologic Simion Bărnuţiu promovează învăţământul profesional dual, în parteneriat cu firma Polipol Mobilă SRL Foinei, motivul pentru care societatea a decis să investească în modernizarea sălii de clasă.
„Ceea ce facem este pentru copiii noştri. Este pentru viitorul pe care îl avem împreună. Dacă pentru firmă încercăm să implementăm programe de retenţie a angajaţilor, pentru că ne dorim angajaţi cărora să le placă să lucreze la noi, să se simtă bine, acelaşi lucru îl dorim şi pentru elevi. Dacă în firmă, dacă în internat au condiţii foarte bune, am dorit ca şi în clasă să aibă condiţii la fel de bune”, a declarat directorul Dan Brumboiu. Directorul Knecht Csaba a adăugat că este vorba de şase clase care vor fi modernizate de către firma Polipol, cea inaugurată azi fiind prima din acest proiect.
Primarul Eugen Kovacs a declarat că şi România trebuie să ia exemplul Germaniei şi al altor ţări din Vestul Europei, unde maxim 30% din cei care termină ciclul gimnazial urmează apoi studii teoretice. Primarul Kovacs a mai arătat că sistemul de învăţământ profesional trebuie să se adapteze cerinţelor pieţei muncii, implementând sistemul dual. Edilul şef a dat două exemple de specializări existente, care produc şomeri pe bandă rulantă, cum ar fi cea de tehnician în administraţia publică sau cea de mecatronică.
La început, la solicitarea Polipopl, Liceul Tehnologic Simion Bărnuţiu a pornit pe o singură calificare, tapiţe- saltelar- plăpumar. Începând din acest an, există şi o clasă de confecţioner produse textile, a arătat directorul adjunct Mircea Terheş.
Procentul dintre învăţământul tehnic şi cel teoretic este de 50% – 50%, a arătat inspectorul general Călin Durla. În planul de şcolarizare pe anul viitor, procentul învăţământului tehnic va creşte la 55%.
Directorul Emeric Gindele a arătat că cel mai câştigat din implementarea sistemului dual este elevul. „Câştigă şi fabrica, câştigă şi învăţământul, dar cel mai câştigat este copilul”, a concluzionat Gindele.
Senatorul Pataki Csaba a atras atenţia asupra necesităţii adoptării unei strategii la nivel judeţean şi local în privinţa învăţământului profesional, atrăgând atenţia asupra oportunităţilor de finanţare în cadrul viitorului Program Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Reurselor Umane şi a programului de cooperare transfrontalieră.
Sursa: Opiniedecarei.ro