În conformitate cu prevederile art, 22^1 din Legea 76/2002 privind sistemul de protecție socială, persoanele care sunt supuse legislației de asigurări sociale din Romania, în condițiile prevăzute de reglementările Uniunii Europene cu privire la aplicarea regimului de securitate socială a salariaților, lucrători independenți și membriilor familiilor acestora, care se deplarează in interiorul Uniunii Europene, sau de reglementările europene privind coordonarea sistemelor de securitate socială, având angajator care nu are sediul social ori reprezentanța pe teritoriul României, se pot asigura în sistemul asigurărilor pentru șomaj din România.
Guvernul a modificat, în ședința de astăzi, 8 noiembrie, printr-o hotărâre, normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerințele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie să le îndeplinească pentru a fi autorizate.
Circa 18% dintre firmele sunt "foarte eficiente" în utilizarea tehnologiilor digitale pentru a-și dezvolta strategia de afaceri, arată un studiu realizat de Grupul Harvey Nash în colaborare cu KPMG. Aceştea au fost numite “lideri digitali”. Iată care sunt cei 6 pași pe care firmele îi pot urma pentru a diminua riscul eșecului și pentru a evolua cu succes în digitalizarea afacerii lor.
Consultantul Mihaela Mitroi, liderul Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică a firmei PwC România, a făcut un calcul al costurilor și influențelor pe care le vor avea măsurile anunțate de Guvern pentru anul 2018 asupra angajatorilor din România: majorarea salariului minim pe economie, mutarea contribuțiilor de la angajator la angajat, majorarea plafonului cifrei de afaceri pentru plata impozitului pe venitul microîntreprinderii.